söndag 15 november 2009

Datagrundutbildning men på engelska


Min ordförandekollega Willy Jäger på SeniorNet tipsar mig om en interaktiv datagrundutbildningssida. Den är gjord av BBC och är med engelskt tal och text (samt med engelskt tangentbord). Här är länken http://www.bbc.co.uk/computertutor/computertutorone/index.shtml .
Grundat på att jag tidigare tankat hem en amerikansk video ”Internets historia” från YouTube och bytt ut berättarrösten mot min (och sedan lagt tillbaka den på YouTube), så undrar Willy om jag kan göra något liknande med denna.
Tyvärr går det inte eftersom jag inte kan tanka ned den. Även om jag kunde så hindras jag av BBCs copyright. Jag försökte med Googles översättningsprogram men det är inte normal översättningsbar brödtext. Man kan kanske be SVT göra något i sitt samarbete med BBC. Är det någon som har någon idé?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar