söndag 27 juni 2010

Nytt operativsystem för Iphone, OS 4


Nu finns ett nytt operativsystem för Iphone och det är kompatibelt med Iphone 3G, Iphone 3GS och givetvis den nya Iphone 4 som kommer nu. Detta nya operativsystem kostar inget att ladda ner och det sägs ha mer än hundra nyheter. Bland dessa finns multikörning, mappar, bättre e-post, e-bokshantering mm. Kolla länken http://www.apple.com/iphone/softwareupdate. Sonen David rekommenderade mig att uppdatera min Iphone 3GS, vilket jag gjorde. Men observera att det tog över en timma för mig. Först måste man uppgradera iTunes till ver 9.2. Sedan görs en automatisk säkerhetskopia för återställning om dert skulle gå fel. Därefter görs installationen. Nu skall jag botanisera i nyheterna. Det som först intresserar mig är mapparna för att lättare hitta bland apparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar