lördag 27 december 2014

Reimage Windows reparationsverktyg

Vid start av min windows7-dator idag fick jag reklam om en uppgradering av Skype som skett. Samtidigt får jag information på skypefönstret om att det finns fel i mitt windows som behöver repareras. Jag erbjuds ladda ned windows 7 reparationsverktyg. Det ser mycket förtroendeingivande ut men låt dig inte luras. Detta är bondfångeri av högsta potens - det finns inga fel i ditt windows. Ladda inte ned reparationsverktyget. Det är ett företag som heter Reimage som gör allt för att lura dig för att köpa deras tvivelaktiga licens. Du bör vara väldigt försiktig med Reimages skanningar och popup-annonser så att Reimage inte kapar din dator och gör en massa omdirigeringar i din dator. Om du ändå skulle ha lockats att ladda ned programmet kan du ta bort det medprogram son Spyhunter, STOPzilla, Malwarebytes eller Anti Malware. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar