torsdag 21 oktober 2010

Bokningsteknik Bilprovningen



Jag upptäckte igår att jag glömt att besiktiga min bil med innebörden att jag inte får köra bilen fr.o.m. 1 november. Panik!
Från bilen ringer jag bokningen och får veta att jag kan få en tid i slutet av januari. Ännu mera panik!
Väl hemma kollar jag på webben och ser att jag kan få en tid den 12 november. Mindre panik för vi har ju ändå två bilar!
Sedan hittar jag en möjlighet på Bilprovningens bokningssida att ställa mig i kö för avbeställda tider. Det går till så att då det är min tur i kön så SMSar Bilprovningen en tid som jag har 10 minuter på mig att BOKA genom ett SMSsvar. Så hände nyss och i morgon bitti besiktigas bilen. Bingo!
  • Gå in på bilprovningen.se
  • Klicka på Mina fordon Privat
  • Registrera dig

Du får då möjlighet att kostnadsfritt:

  • Beställa besiktningspåminnelse via SMS
  • Få kallelse via e-post
  • Välja egna önskemål för reserverad tid (personbil)
  • Skriva ut protokoll
  • Ställa sig i väntelista för återbud om önskad station är fullbokad
  • Boka besiktning av dragkrok
  • Se besiktningshistorik på dina fordon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar