måndag 22 november 2010

Mac


Intresset för Mac bara ökar, och det är många PC-användare som tar eller tagit steget över till Macvärlden t.ex tre av mina söner. Det mesta pekar på att det är succén med iPhone som har öppnat dörren ordentligt. Mobiltelefonen har helt enkelt skapat ett stort intresse för Apples andra produkter, det vill säga Mac.
PC och Windows kommer alltjämt vara min huvudsakliga plattform, men Macen har idag blivit så pass stor att jag vill kunna ta del av även denna värld och dessutom fortsätta vara den" early adopter" jag försöker vara så länge jag förmår.
Fördelar med macen:
- Snyggare operativsystem
- Stabilare operativsystem (baserat på UNIX/Linux)
- Mycket få virus och trojaner
- man blir mer kreativ och mer intuitiv med färre klick
- Man kan köra både Mac OS och Windows
- Mer buggfritt och fritt från kompatibilitetsproblem eftersom hårdvaran och operativsystemet till Mac utvecklas av Apple själva
Nackdelar med macen
- Dyrare men räcker längre
- Sämre för spel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar