fredag 28 maj 2010

Lång näsa åt Mac-användare


På 90-talet såg jag ned på Apple med sina Mac-användare och fattade inte varför de inte istället valde PC med Microsoft. Nu är det min tur att få lång näsa. Dator- och mobilvärlden är inne i ett paradigmskifte med lätthanterliga pekskärmar och det är Apple som gjort comeback och visar vägen med Ipad, Iphone etc. Apple har nu dessutom passerat Microsoft på börsen och är därmed världens högst värderade teknikföretag enligt onsdagens börshandel i New York. Steve Jobs och Apple har nu skrämt skiten ur telekombranschen och det är verkligen ett paradigmskifte på gång. Det är Apple och Google som nu driver mobilmarknaden och det är kul. Numera har jag inte så ofta som tidigare med mig min laptop med 3G-anslutning för jag klarar mig långt och bekvämt med min Iphone 3GS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar