onsdag 24 februari 2010

Bokrea och läsplattor




Böcker är mysigt att äga och vi har just rensat ut lite i bokhyllorna bl.a. för att få plats med nya böcker kanske från bokrean. E-böcker (utan CD/DVD-skiva) ställer man inte i bokhyllan utan man bara laddar ned dem för att läsa i en läsplatta. För att idén med dessa e-böcker skall slå måste de vara billiga att ladda ned. Bokförlagen skall inte tro att de här bara kan tjäna en massa pengar på att slippa tryckkostnaden. Det finns risk att scenariot med musikbranschen upprepas i bokbranschen. Någon särskild läsplatta köper jag nog inte men om jag om något eller några år köper en Ipad eller motsvarande kanske jag köper lite e-böcker men jag tror att ändå att jag vill se lite nya böcker hemma i bokhyllorna. Undrar förresten hur det går med Googles skanningsplaner att göra det mesta av literaturen tillgänglig på Internet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar