onsdag 24 februari 2010

Bokföring via webben för småföretag


Se följande länk:
http://computersweden.idg.se/2.2683/1.295813/bokforing-via-webben-for-smaforetag?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+ComputerSweden20SenasteNyheter+%28CS%3A+Computer+Sweden+20+senaste+nyheter%29&utm_content=Google+Reader

Bokföring via webben för småföretag från Visma är säkert bra.
Men för pyttesmå företag eller föreningar borde det finnas något betydligt billigare.
Men bokföringen i t.ex en förening behöver inte vara så komplicerad. Jag är kassör i en liten förening där det räcker med en kolumndagbok. Denna kolumndagbok har jag istället lagt in på Google docs i ett spreadsheet (kalkylblad). Jag kan där utan kostnad sköta denna enkla bokföring och nå den från vilken uppkopplad dator som helst t.o.m. från min Iphone.
Då jag söker på App Store med ordet "bookkeeping" i min Iphone så finns det där 10-15 förslag som det kanske är idé att kolla närmare.

1 kommentar:

  1. Men jag som precis letade efter en mall i Google docs för ett mkt mkt litet företag! Har du inte lust att lägga upp ditt blad som mall, eller skicka det. Vore ju oerhört hyggligt.

    Erik

    SvaraRadera