tisdag 12 maj 2009

Förnya recept

Mina tabletter för det höga blodtrycket räcker bara en vecka till. Jag ville därför i helgen förnya mitt recept på enklaste sätt. För detta använde jag Landstingets e-tjänst.
Googlade med följande två ord vårdcentral nyköping. Valde (klickade) sedan den vårdcentral jag tillhör. På höger sida på den nya bilden som kom upp hittade jag rubriken E-tjänster och där inunder såg jag ”förnya recept” som jag klickade på. Sedan var det bara att följa instruktionerna. Eftersom jag hade markerat att jag ville ha e-postbekräftelse så fick jag kort därefter en bekräftelse på min förfrågan om receptförnyelse. Sedan tar det någon eller några dagar innan jag per e-post får veta när jag kan hämta ut mitt recept

1 kommentar:

  1. Jag fick ett mejl med tack om denna information som Landstinget borde vara på att informera om

    SvaraRadera