tisdag 8 januari 2013

CloudOn


Av vännen Gail Watt fick jag idag tipset om appen CloudOn som finns för både iPad och Android.
CloudON ger dig Microsofft Office till din smartphone, platta eller PC och länkar till Google Drive, Skydrive, Dropbox och Box så att du kan redigera officedokument i molnet. En massa filer kan dessutom öppnas tack vare Adobe Reader och ett inbyggt dokumentverktyg. Hur kan nu detta gå till? Jo, CloudOn kör en version av Microsoft Office på sina servrar, som därmed låter användaren redigera Word, Excel-och Powerpointdokument direkt på surfplattan. Eftersom dokumenten hanteras direkt i Microsoftsegen mjukvara så elimineras risken för kompatibilitetsproblem.
Se länken http://site.cloudon.com/
Jag har inte hittat några tester på CloudOn. Ibland kan det vara så att det bara fungerar i USA. Jag har idag kollat via min iPad och iPhone och då fungerade det liksom då jag testade den på min Samsung GalaxyTab-platta så fungerade det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar