fredag 9 april 2010

Säkerheten i molnet

Det sägs i Computer Sweden idag att säkerheten halkar efter när nu allt fler program körs via webbläsaren. Operativsystemets roll tas nu mer och mer över av webbläsaren. Virusprogrammen hänger inte med så bra i den utvecklingen. Jag tänkte att jag skulle hitta något om detta på sajten ”Surfa lugnt” http://surfalugnt.se/ men hittade inget där om detta. Mitt tips är att se till att man alltid har senaste webbläsarversionen nedladdad. De flesta har ju Explorer och då gäller fn version 8

1 kommentar:

  1. Internet Explorer 8 har det ju skrivits spaltkilometer om den är säker eller inte. För min del så kör jag Google Chrome senaste Beta eller Comodos nya Dragon. Sen måste det ju vara säkrare att ha ett molnbaserat Antivirus som Panda Cloud eftersom man då inte behöver ladda ner några virusdefinitioner.
    Google kommer ju starkt med alla sina molnbaserade program som ska ingå i deras kommande operativsystem.

    SvaraRadera