söndag 23 augusti 2009

Telias felanmälan







Det är uppenbart att de personer som sitter på supporten för att åtgärda fel värderas efter hur många samtal de klarar av. D.v.s. att teknikern är duktig om han eller hon hinner lösa många problem per tidsenhet. Detta medför att de chansar genom att skicka ut ny hårdvara eller att helt enkelt koppla bort samtalet om det verkar komma att ta lång tid. Vi har ett trippelabonnemang som innebär att vi har bredband, IP-telefoni och TV på samma digitala uppkoppling mot Telia. I slutet av juli upphörde TV-anslutningen att fungera, Vi har fått två nya digitalboxar utan resultat. Sedan slutade även telefonin att fungera som just nu åter fungerar efter byte av modem. Troligen var det inget fel på någon av digitalboxarna utan en bristande Mac-adress hos Telia vilket förhoppningsvis åtgärdas någon kommande vardag. Jag har haft väldigt många samtal och blivit bortkopplad två gånger med resultat ytterligare väntetid på en timma. Nu har man dock under vardagar och dagtid infört att de kan ringa upp så man slipper sitta och hålla telefonen i en timma. Min erfarenhet av denna mängd kontakter med Telias felanmälan är att ta noga reda på vem du talar med och säg även att du inte skall bli bortkopplad.

1 kommentar:

  1. Det var inte heller Mac-adressfel så nu väntar jag på besök av en tekniker. Skall bli spännande att se vad felet är

    SvaraRadera