lördag 6 april 2013

Självbekräftelse på sociala media


Ämnet har länge fascinerat och jag har nog själv ibland drabbats av denna nya folksjukdom. En av de svenska personer som mest exemplifierat detta är Alex Schuman. Då jag såg att han satt upp en teaterföreställning med titeln ”Älska mig” så bestämde jag att detta måste vi se. Jag har också från tidigare förstått att han inte alltid är snäll och gärna går över gränser för att synas. OK, häromdagen så var Lisbeth och jag på Maxim och tittade på denna föreställning. Vad tyckte vi? Intressant – ja. Rolig – ganska. Självbekräftelsens baksidor – ja en hel del. Ljudlodande – lite grann. Om jag inte finns på Facebook/Twitter/Instagram, finns jag då? – knappast. Nya elakheter, ja bl.a. om hans brors bajsskämt. Det var alltså en fascinerande monolog av Alex Schuman och han menar att vi alla är narcissister alltså förälskade i oss själva. Publiken var påfallande ung och flertalet kunde årsmässigt vara barnbarn till mig. Det vare värt dagsresan till Stockholm.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar