tisdag 11 oktober 2011

Bambuser

Jag har video/TVsändningsprogrammet Bambuser i både min iPhone och min iPad. Det innebär att jag kan direktvideosända (med 10 sekunders fördröjning) ut på Internet. Jag hoppas att denna möjliget snart kommer till bred användning. T.ex håller jag för SeniorNet Swedens räkning föreläsningar runt om i Sverige för seniorer under temat "Vad kan jag göra med en dator". Vore väl smart att någon med god inspelningskunskap direktsände detta för att kunna ses av pensionärsorganisationer samtidigt runt om i Sverige. Jag läser i dagens Computer Sweden att Malmöföretaget Bambuser hajpade tjänst nu dragit till sig de riktiga storspelarnas intresse. Google och Microsoft pekas ut som potentiella köpare av Babuserföretaget.
I mitt fall är det kanske smartare att göra en proffsig videoinspelning som läggs in på Youtube i en SeniorNet-Sweden-mapp. Då kan ytterligare text och kommentarer läggas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar