fredag 15 april 2011

Värva IT-noviser att bli SeniorNetmedlemmar mm

Efter en veckas ”internetfasta” och semester på Malta i 23 graders värme och sol är jag nu tillbaka i verkligheten. Stiftelsen för infrastruktur har delat ut ytterligare pengar så att jag efter nuvarande pågående projekt med Linköping, Västerås, Eskilstuna och Karlstad kan fortsätta med Jönköping, Kalmar, Tranås och Alingsås. Det handlar om att föreläsa för seniorer för att de skall få ”datoraptit” så att de skaffar sig grundläggande dator- och internetkunskaper genom utbildning i förhoppningsvis en ny seniornetklubb i respektive stad. Jag träffade de nya ledamöterna i SeniorNet Swedens styrelse i förrgår, det verkar lovande. Kunde inte delta på SeniorNets årsmöte igår för att jag föreläste i Oxelösund inför 110 personer. Nu skall jag fila på en presentation om SeniorNet Swedens verksamhet och hur man hos oss lär äldre att komma ut på internet och detta för en möjlig presentation i på engelska i Österrike inom ett EU-projekt som heter Bridge. Som det inte vore nog med det. Nu vill även Centerpartiet i Nyköping ha mig som föreläsare i maj. Borde kanske istället ägna mig åt något som gav inkomst men det här är ju så kul. Så kan man ju gömma sig bakom " You get what you pay for" dvs vad kan man förvänta sig när det inte kostar något i arvode.

1 kommentar:

  1. SeniorNet Kungsholmen hyllar ditt arbete och hoppas att många fler kan få komma med i gemenskapen www.seniornetkungsholmen.se

    http://www.youtube.com/watch?v=K4L6SM84Od4

    http://www.youtube.com/watch?v=tY6WcgkUhew&feature=related

    SvaraRadera