tisdag 14 september 2010

Facebook, gillar och ogillar

Jag är dubbel när det gäller min inställning till Facebook. Gillar och ogillar.

Det är ändå ett fantastiskt socialt media men jag har nog t.ex. tillåtit för många vänner och vänners vänner jag inte känner. Det betyder att jag får läsa en massa privat vardagsinformation som inte är så intressant och då försvinner lätt gobitarna..
Skulle vilja hitta grupper på facebook med specifika intressen jag är intresserad av som jag brukar hitta bland bloggarna. Facebook har ju inte så många år på nacken så det hinner förändra sig.
En föreläsare som idag talade om sociala medier tyckte att Facebook är för "kul" saker. Man ser förvånande lite intresse för politik och humanistiska frågor på Facebook.
Det är ett utmärkt sätt att ha koll på vad vännerna har för sig. Jag tycker själv inte att det jag håller på med är så väldigt intressant att skriva om på facebook utan hänvisar istället till min blogg som jag inbillar mig är intressant för de som gillar ämnet Surf och IT-tips (www.seniornyk.blogspot.com ).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar