torsdag 1 november 2012

Uppgraderatill Windows 8 ?


Börja gärna med att kolla förutsättningarna. Funkar det du har med Windows 8? Kolla en kompatibilitetsrapport! Med uppgraderingsassisten kan du kolla vad som går eller inte går eller behöver uppgraderas och här är länken till uppgraderingsassistenten http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/upgrade-to-windows-8
Att uppgradera kostar just nu bara 279.-. Windows 8 kan köras i desktopläge och då körs den i det närmaste helt som Windows 7. Men det är den nya moderna varianten som är intressant och är anpassad för pekskärm, appar, sociala medier etc. Microsoft vill att man skall känna igen sig vare sig man kör PC, surfplatta eller smart telefon …. Om de alla kör Windows 8. Den 5 år gamla datorn jag testade med uppgraderingsassisten gav följande besked. Microsoft Office Frontpage inte kompatibel, Photoshop Elements måste uppgraderas och ”säker start” inte kompatibel med datorn. Eftersom jag byggde en hemsida i Frontpage för 7 år sedan
www.tunaberg.se som jag underhåller lite och jag inte behärskar att jobba med html-kod så avstår jag just nu med att uppgradera till Windows 8.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar